A márka története 1952-ben kezdődött, mikor Jack O’Neill megnyitotta első szörfboltját egy garázsban, San Franciscoban.
O’Neill a szörfdeszka árusítás mellett keresni kezdett egy ... Tovább
olyan anyagot, mely a hideg időben is védelmet és meleget biztosít, de nem gátolja a szörfösöket a szabad mozgásban. Így jutott el a Berkley Egyetem által mélytengeri búvároknak kifejlesztett neoprén anyagig, melyből ő készített először teljes testet fedő wetsuit-okat.
A cég innentől kezdve számos fejlesztést és újítást hozott létre, mind az anyagok, mind a design tekintetében. Ilyen volt a zig-zag öltés, a szörfdeszka póráz, a neoprénből készült hónadrág vagy a két ujjas szörfbakancs.
Az O’Neill mindig is szeretett megjelenni szponzorként szörfös eseményeken, versenyeken, melynek során sokan megismerték a márkát. Később már nem csak szörfös, hanem wakeboardos, snowboardos, kitesurf és egyéb sportesemények szponzoraként is megjelentek, amivel szinte az egész világ megismerte a márkát.
Az O'Neill már a kezdetekkor felfedezte a sportolók szerepének fontosságát. Támogatja őket és sok olyan dolgot tanul tőlük, ami hozzájárul a cég hitelességének megőrzéséhez. A sport hőseinek előtérbe helyezése fontos értékesítési eszközzé vált és azt az életfelfogást hangsúlyozza, mely a Team O'Neill tagjai számára is meghatározó: Go big or go home!